söndag 30 juli 2017

Börjat jobba och nya rutiner

Efter att ha varit ledig i 6 veckor så började jag jobba igen den 10 juli. Utmaningen är att under 7 veckor ordna hundvakt varje dag. Efter dessa 7 veckor kommer jag att ha ledigt 3 veckor till sen blir det hunddagis för Milton.



 Som tur är så hade mina vuxna barn semester. Första 2 veckorna pusslade jag mellan alla mina 3 barn och han sov även över hos min dotter. Det har funkat superbra. Två dagar hjälpte även min "tidigare" hundvakt ( som jag hade till min förra hund) till. Hon är 82 år :-).


Förra veckan så var min kille och hans 13-åriga hundvakt på dagarna. Det har också funkat bra. Veckorna framöver så kommer mina söner, min kille och gamla hundvakten att ta några dagar var. Min dotter har börjat jobba. Det har blivit tidiga mornar för Milton. Vi har gått upp 05.45. Oftast har han somnat direkt hos "hundvakten" vid ca 08.30 och sovit ett tag på förmiddan :-).

Vi försöker busa och leka på kvällarna och vi har även tränat lite.







Vissa kvällar har Milton varit så trött så då har vi bara "chillat" som ungdomarna säger :-)-







Efter lek blir det lite tuggning av ben i hans favoritsäng :-).



Sen blir man lite trött :-)

Liselotte Jergards foto.

Tiden går ju så fort :-) och Milton blev 4 månader den 27 juli och vad han växer. På översta bilden nedan så här det hans första dag hemma hos mej 170525 och bilden under är tagen 170724 :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar